Over ons

Op de Petrusschool willen we de kinderen goede lessen geven, zodat ze alle kansen hebben om zich maximaal te ontwikkelen. Wij gaan uit van de mogelijkheden van het kind en proberen deze op de beste manier te ondersteunen zodat het kind groeit. Door handelsgericht te werken wanneer onderwijs- of ontwikkelingsproblemen zich voor doen, helpen wij kinderen bij problemen en kunnen we deze sneller oplossen.

De sfeer en samenwerking tussen de leerkrachten, kinderen en ouders is zeer belangrijk. Samen hebben wij hetzelfde doel: een mooie en leerzame tijd voor het kind. Dankzij duidelijke afspraken en regels, die zichtbaar in school hangen, zorgen we voor een prettige samenwerking en goede sfeer op school.

De Sint Petrusschool is een katholieke basisschool en dit dragen wij ook uit. We bidden voor de les en hebben betrokkenheid bij grote Christelijke feesten en kerkelijke vieringen zoals Kerst, de Eerste Heilige Communie en het Vormsel. In de sfeer en prettige omgang met elkaar in school is onze katholieke identiteit ook terug te vinden.

Meer informatie over de geschiedenis van de Sint Petrusschool kunt u lezen op de geschiedenispagina.